KLIK SINI

Followers

Friday 28 March 2014

Cara untuk Dapatkan Kelulusan Geran Latihan daripada HRDF

Morning.. Morning.. Morning.. Alhamdulillah, hari ni Nia rasa happy sangat..Nak tau kenapa?? Sebab, staff yang pertama Nia hantar pergi training berjaya laa.. Hahaha.. Entah pape Nia ni kann.. Actually hari ni Nia nak share sikit la mengenai proses untuk hantar staff  pergi training. Khusus buat HR Exec atau Training Exec yang baru nak belajar kat luar sana yang sama fresh-fresh macam Nia ni kan.. J

First, korang kena pastikan company korang berdaftar dengan HRDF la kan. Make sure baki levi cukup untuk claim-claim yang korang akan buat nanti.

Second, korang kena tahu kursus apa yang sesuai untuk staff yang korang nak hantar. Korang kena la make sure objektif kursus tersebut sesuai dengan jawatan dan jobscope kerja staff tersebut kannn..

Third, get approval daripada majikan korang.. Nia rasa Manager and above la kot ea.. Kalau ada COO atau CEO better. Buat la dalam bentuk form sikit, kasi detail pasal fees, accommodation, allowance, petrol and toll.

Fourth, register course tersebut dengan training provider.

Fifth, online di portal PSMB untuk dapat kelulusan geran. Korang kena ingat, mende ni korang kena buat at least sehari sebelum tau. Kalau tak memang leceh nak kena buat secara manual.

Sixth, korang akan dapat email daripada HRDF sama ada lulus, quiry atau reject. Kalau lulus Alhamdulillah, kalau quiry, korang cek balik apa yang tak kena. Biasanya dia akan state sebab apa dikuiri melalui email, so korang kena rajin bukak email la k.

Seventh, once da approve korang da boleh hoorey-hoorey.. Kuang.. Kuang.. Kuang..


Actually, step ni tak berapa nak complete sebab Nia nak kena siap gi kerja jap agi.. Half day oke hari ni selepas MC 3 hari. InshaAllah kalau ada kesempatan Nia akan share step yang lebih detail dan lengkap dalam entri yang akan datang. InshaAllah. J

No comments:

KLIK SINI

Miss iPod